Helena

Våga lev din dröm

.

Publicerad 2013-05-28 13:05:25 i Vardagsbabbel,

Jag försöker strukturera upp mina tankar och mina framtidsplaner som är luddigare än någonsin. På sätt och vis har luften gått ur mig, som en ballong som pyst ut. Jag har i så många år haft som mål att komma ut och volontärarbeta, och ja, nu har jag gjort det! Planen har alltid varit att när jag gjort det, då ska jag veta vad jag vill göra. På ett vis vet jag också det. Säkrare än någonsin är jag på att jag vill bidra positivt till utveckling i världen. Men vad är nästa steg i min vardag för att komma närmare det målet? Plugga, vad? Jobba, med vad, ideelt, eller pengaperspektiv? bo, var och hur?
Frågorna är just nu lite för många och har inte hittat magkänslan som annars brukar hjälpa mig i beslut vilket leder till att någon slags ångest kommer krypande. Inte likt mig. Går mellan att låta det komma över mig och skratta åt mig själv. Ångest är till för att ta tag i har jag alltid tyckt. Men det är ganska mycket svårare än vad jag trodde. Vore så mycket skönare om jag visste vad jag ville, satidigt som jag försöker övertyga mig själv om att det är underbart att livet är fullt av möjligheter och val. 
 
Ja välkommen till mitt huvud för tillfället. 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-05-28 17:58:50

Peppa som jag gillar ska jag nu försöka säga något bra ;) Eller stärkande!

Att veta vad man vill är en väldigt skön känsla, jag vet liksom vad jag vill... Att inte veta är desto mer stressande. Man behöver prova, se världen, känna sig fram och fundera för att veta. Det har du påbörjat! :) Men att se saker för en ju inte bara närmre vetskapen utan man får även nya frågor. Plötsligt fanns det där ute så mycket man inte "visste om". Hur ska man hantera det? Man vet vad man vill, men hur ska man ta sig dit?? Sen är det ju det där med att vara adrenalinbakis... När man gjort något man längtat efter sjukt länge är det ju naturligt att efteråt känna som att luften gått ur en ^^

Jag beundrar dig så sjukt mycket, du är en av mina förebilder :) Därför vet jag att även om du har kaos i huvudet nu så kommer det klarna så småningom! Visst är ångest till för att ta tag i men ibland har man varken kraften eller verktygen för att göra det. Så tillåt dig själv att låta det vara lite luddigt. Lita på att det blir skarpt snart, du måste bara prova ut rätt styrka till livets glasögon <3 <3 <3

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-05-28 18:04:25

Och visst är det skönt att ta genvägen! Men tänk va mycket fina saker man får se när man tar den långa ;)

Vill du bolla idéer så är jag taggad ^^

Svar: fina emelie, tack för peppen!
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela