Helena

Våga lev din dröm

falafel KUNGARNA

Publicerad 2013-05-14 22:35:00 i Mat,

Efter träning slog vi på stort och lagade vegetariska favoriten Falafel. Har bara lagat en gång förut, till studenten, och det är faktiskt inte så komplicerat!
 
4dl kikärtor
1gul lök
2 vitlöksklyftor
2msk spiskummin
1dl persilja
2krm sambal oelek
2msk potatismjöl
1msk olja
salt och peppar

Hacka lök och pressa vitlök och mixa allt i en mixer och stek. Svårare än så är det inte. Vi böt ut persilja mot gräslök, funkade fint. Finns en massa förslag på olika kryddning, man kan ha i koriander bl.a. Vad man inte får ta bort är spiskummin, det är liksom Falafelns smak! Men ja, rekomenderas varmt. Vi år couscous, sallad och en jättegod yougurtsås med pesto och vitlök som Malin slängde ihop, waaa, pesto är bäst! Så gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela