Helena

Våga lev din dröm

fysträning

Publicerad 2013-05-14 22:29:00 i Träning,

Igår var det min första löparrunda, och för att inte slita ut på knäna (och sig själv) har jag hört att man ska variera träningen. Vilket ledde till att jag drog med stora delar av klassen till skidbacken. Spring upp för halva, gör armhävningar, gå ner, gör sit-ups. Spring upp för halva, gör rygglyft och så vidare. Avslutade allt med at springa uppför så långt man orkade, gå sista upp till toppen och där ha plankan tävling. Klarade ändå 2.10 efter ett sånt pass! Inte illa. Kul att träna med kompisar också och inte själv.
Så, träningstips; Backträning och ett gött gäng! När då går uppför tränar du lårmuskler (bl.a. runt dina knän) och rumpa, och om du går med böjda ben nedför för att minska belastning och stötskada på knä så tränar du också upp muskler i benen, vader och lår! Så leta upp närmaste backe! 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-05-15 00:36:54

Åh va härligt det låter! Allting blir så mycket roligare med ett gött gäng till sällskap :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela