Helena

Våga lev din dröm

mini helg

Publicerad 2013-05-23 09:55:00 i Vardagsbabbel,

Nu har jag haft min lilla minihelg mitt i veckan. Tänk om man oftare kunde få en dag ledigt lite nu och då. Det blir så stor skillnad (i både aktivitet men framför allt uppskattning) jämfört med helgen, kanske därför att man inte planerat in att få den extra tiden! På helgen har jag en tendens att få känslan att jag måste göra något bra av den. Den här extra lilla dagen som blir ledig har inga direkta krav på sig och det blir så skönt och avslappnat. 
Min minihelg spenderades i Uppsala med Toppe och Jakob. Några av Toppes vänner kom över på tisdagkvällen och vi lagade middag och hängde. På onsdagen turistade vi runt i Uppsala, domkyrkan är ju bara fööör stor. Shit va den är cool. Vi hittade en fett värd restaurang att äta lunch på, Panini hette den och maten var god och billig! Lite Vapianokänslan, fast mycket billigare! Den borde flytta till Stockholm! (eller jag borde flytta till Uppsala..) 
Onsdag kväll spenderades med Kathrine. Henne har jag inte hängt med på suuuperlänge så det var mycket uppskattad tid. Middag på fik och sen är det så skönt med dessa små plastkort som gör att man får cruisa omkring på gatorna så det gjorde vi innan hon släpte av mig i hemmet i sollentuna. 
 
Nu har jag hämtat ut ett paket på 19,2kg från posten, min väska från Thailand har äntligen anlänt! Dock måste jag tvätta allt i den så den har fått åka raka vägen in i garaget så tar jag tag i den senare! Men känner att minnen kommer att välla upp när jagslka riva upp kartongen och sedan väskan.
 
Det här blev ett rktigt köttigt(vegetariskt?hhaha) inlägg. Men nu vet ni! Ikväll ska jag på musikal 18.30 i Norrmalmskyrkan som sätts upp av körsbär, där Oskar bl.a. är med. Det ska bli kul att se! Ha de fint! Heej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela