Helena

Våga lev din dröm

riksdagen

Publicerad 2013-05-16 21:24:00 i

Debatt idag vid lunchtid om klimatfinansieringen. Första gången jag var där inne, superspännande tyckte vi! "Riktiga" politiker, wooopa. I debatten var det representanter från Folkpartiet och Vänsterpartiet. Som gäst var också ledaren för afrikas största organisation som jobbar med klimatfrågor inbjuden. Debaterade gjorde dom om pengar som egentligen är bistånd som dom gör om till miljöskuld-betalning. Sjukt dåligt. Använder pengar som ska gå till något annat för att de inte vill satsa på miljön. Riktigt bra att Diakonia nu tar upp detta! Något som du kan göra ar att skriva under springnotan. En protest mot att biståndspengar går åt till att betala miljöskulden! Skriv under här; http://www.diakonia.se/sa/node.asp?node=4552 Mer info här; http://www.diakonia.se/om-springnotan


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela