Helena

Våga lev din dröm

vår sol

Publicerad 2013-05-05 22:01:00 i Vardagsbabbel,

 
Haft en riktigt go söndag. Gudstjänsten var verkligen jättefin, glad att jag tog mig tiden. Emelie fick jag träffa där också, mycket trevligt då hon har varit borta en hel (bambambam) vecka i Venedig! Sen åkte Mamma, jag och Johan till mormor och morfar. Otroligt kul att få träffa dem och de blir så glada över att man kommer. Vi har diskuterat det mycket på Lidingö hur vi i Sverige tar hand om de äldre jämfört med i deras länder. De tycker det är helt sjukt hur vi (i sverige) kan lämna dem ensamma i hus eller på ålderdomshem. I deras kulturer är det självklart att man tar hand om de äldre, utan dem hade de aldrig funnits, de tog hand om dem när de var små och bär på enorm kunskap om livet som måste respekteras. Tankeställare. De tycker alltså att det är helt ofattbart. Tror ungefär på samma nivå som att vi i Sverige tycker att det är fel att slå barn... Värt att tänka på.
Känndes hur som väldigt skönt att få träffa mina fina morföräldrar idag i alla fall! Vi åt en massa mat, hade matkoma, var och tittade till Lugnet (sommartorpet) och ja, där är inte blåsippor fridlysta. Min mormor är bäst i hela världen på att baka, så jag fick med mig en limpa upplandskubb, helt underbart bröd som typ bara hon vet hur man gör, så nu har jag frukost för hela veckan! Tjoho! Hoppas ni haft en bra helg. heeeej sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela