Helena

Våga lev din dröm

rötter

Publicerad 2013-11-05 13:45:25 i Vardagsbabbel,

Tänkte på hur viktigt det är med sina rötter. Hälsade på mormor och morfar i helgen och de berättar, framför allt mormor, om hur det var när de växte upp men ännu hällre om hur det var när hennes mormor växte upp. Jag skulle vilja komma till mitten av 1800talets Sverige och leva utan elektricitet och mobiltelefoner. Vara en allsysslare där fokus ligger i att överleva, i alla fall för en månad. 
Här är två bilder från i sommras på några av mina älskade rötter. Det är fantasktiskt hur mycket visdom och kärlek dom bär på. Önskar att jag hade mer tid att vara med dem och ta vara på dem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela