Helena

Våga lev din dröm

veggie tipsarn

Publicerad 2013-10-25 11:21:00 i Mat,

Tre kvällar i denna vecka har jag lagat pang-goda vegetariska middagar som dessutom blivit massor av matlådor att frysa in. Det är ju mina egna små påhitt så några officiella namn eller bilder finns inte men you just imagine, ok?
 
1. Broccoli och kokosmjölkgryta. Fräs gul lök & broccoli och vitkål. Krydda. Addera kokosmjölk och soja. Klart! äter med ris eller som en soppa. 
2. (jättegod!!) Lins och spenatgryta. Fräs gul lök, champinjoner, morötter, och broccoli. Koka röda linser. Lägg i det frästa i linskoket. (ha lite extra vatten) Lägg till lite frusen spenat. Häll i tomatkross med basilikasmak och matlagningskrädde. krydda. KLART! (ät med ris, eller som soppa)
3. Linssallad och blomkålssallad. Koka gröna linser (dubbel vatten mängd) Hacka sallad, gurka, tomat & mozzarella. Stek blomkål och harekuvert. Blanda allt och ät med en klick pestoo. 
 
Noom nom nom. Massa tips på mega god, billig (du tar vad du har och extrapris i affären) vegetarisk mat! Blomkål innehåller massa c-vitamin och kalcium, broccoli innehåller järn och linser, ost och svamp innehåller protein. You don't need to eat dead creations! haha, nejmen vad jag vill göra är att inspirera till att äta mer vegetariskt, det är inte så svårt bara man får lite inputs och inspiration.
           
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela