Helena

Våga lev din dröm

dancehall

Publicerad 2014-02-03 23:55:31 i Träning, Vardagsbabbel,

Idag har jag gjort något jag adrig gjort förut. Jag har dansat dancehall för första gången i mitt liv. Det har rötter i afrikansk och orientalisk dans, men till tuung musik. Allt det jag dansat förut (förutom lite affroklasser då) ska man tänka lätt, stäcka på tårna, ut med bröstet, graciöst och vackert. Nu, ojoj, tungt ska det vara, börjda ben, inte rumpa ut, maskulina intryck, axlar fram bröstet ihop. HELT tvärt om!! Svettig blev jag, låren känns som tegelstenar och skrattat åt mig själv gjorde jag också där jag stg och försökte se tung ut, haha, i maj, då kanske?! Ja men det är klart, kände redan mot slutet av passet att det nya tänket börjar förstås. Helt annorlunda var det, och jag ser det som en utmaning. Gjorde det inte själv dessutom utan Alva, en i klassen hakade på, mkt roligare att vara två som kan gå och ha ont i låren imorgon. Haha, sov gott hörrni, det ska i alla fall jag! 
 
Förresten, detta är ju att att leva efter några av mina nyårslöften, träna, lycklig insida, landa i uppsala, hänga mer med friends, inte låta pengar styra beslut,.. massa saker (ovanligt att så mycket konkret gick att hitta i en specifik aktivitet bland alla mina okonkreta nyprslöften) Dans är helt enkelt hur bra som helst! (Menar såklart inte att dessa löften nu redn är avklarade men denna klassen jag tar varje måndag nu kommer bidra som en sak av många) Tycker att alla borde skriva upp små löften och tänka ut planer på hur målen ska kunna nås. Nej nu ska jag sova! GONATT

Kommentarer

Postat av: Elisabet :)

Publicerad 2014-02-04 12:38:27

Låter helt underbart!

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-02-04 20:59:42

Dancehall är det bästa som finns!! Låter helt underbart :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela