Helena

Våga lev din dröm

the list 2014 -->

Publicerad 2014-02-03 00:09:00 i Resor, Träning, Vardagsbabbel,

Jag har ju faktiskt gjort en lista på nyårslöften, några är dock mer åt livslöften-hållet. Tänkte dela med mig för lite inspiration!
 
     -Njuta av och leva i nuet
     -Åka till Thaialnd
      -Landa i Uppsala
     -Träna regelbundet, minst 2-3ggr i veckan
     -Bada med delfiner
     -Frisk luft minst 20 min/dag
     -Sätta mig in i politiken och rösta i valet
     -Tänka positivt, fokus på en lycklig insida
     -Uppskatta vardagen och småsaker
     -Lägga mer tid på vänner
     -Inte låta pengar styra mina beslut
     -Ringa mormor och morfar oftare
     -Lära mig vara ensam
     -Sluta aldrig tro att det är försent att ändra på något eller lära sig nya saker
     -Bli trespråkig
     -Tågluffa
 
Som sagt, endel är inte bara att pricka av på en lista, men jag gillar ändå att sätta upp mål. Det känns konkret och bra att skriva ner saker som jag vill jobba på. 

Kommentarer

Postat av: Elisabet :)

Publicerad 2014-02-03 09:13:55

En riktigt fin lista. Bra med visioner - framförallt så kloka saker som du satt upp! Som att lära sig vara ensam. Tror faktiskt att det är en viktig kunskap och nödvändig. Särskilt för den som älskar människor och som har ett stort engagemang för sin omgivning.
Kram Helena - önskar dig en fin vecka!

Svar: Kul att du gillade den! Tack detsamma Elisabet!
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela