Helena

Våga lev din dröm

Uppsala Uppdaterar

Publicerad 2014-02-01 08:48:00 i Vardagsbabbel,

 
  I am finally back with my friends in      Uppsala!! Long time no see. I  torsdags var   en kaosdag, jag flyttade med  tre    gigantiska  väskor på tåget (bara ett  duntäcke tar  endelplats liksom). På bussen  fick jag reda  på att  jag missuppfattat min  semenarietid,  11 istället för 14 (klockan var  då 11.10).  Missade sedan tåget pga  mycket långsam  gång, pga mycket tunga  vöskor. Efter att ha  väntat en halvtimme i  kylan så vände dock  min otur och emil, en  govän till mig som jag  skulle haft  semenarium med bl.a. hade  pratat med  läraren och jag unde komma till  14 med  sista gruppen istället! Hallelujah!
 Blev så glad att jag bestämde mig för att   ta en taxi, hade tog tagit ca 40min att gå    och väskorna, ja jag såg ut som en    packåsna! Värt beslut var det. Resten av    dagen flöt mer som den skulle, jag hade    mitt semenarium njöt av att komma hem till    mitt egna lilla boende. Toppe kom över vi    lagade middag, han hjälpte mig att koppla  in min rauter (wopa yeyeye, nu finns det alltså helenarindborgs egna wifi - VUXET!! ) och hade det allmännt mys. Att tillägga är att jag bara flyttade  det nödvändigaste i de tre väskorna, ska  åka till sollis och flytta med bil nu i helgen, så t.ex gardiner fick inte följa med och persienner finns det inte. Belysningen  består av en stark lampa i taket så  mysstämningen kunde kanske vara störra men lyckan är stor! Är så pepp på att göra det här till mitt rum, inreda och sätta upp massor av bilder på väggarna ♥
 
Fredagen bestod av två föreläsningar, innan och efter lunch, matlådemicrande på nation (studentlivet till max) och gött häng på kvällen. Det är så skönt att allt är så när här, är så lätt att hänga med folk!! Vi var iaf ett litet görr gäng som lagade vegetarisk lassagne hemma hos amanda, åt glass med varma hallon och massor av choklad. Bilden är på mif och jacob med amandas trevliga vänner. Haha. En riktigt bra kväll var det. Nu ska jag äta frukost, att jag inte har några persienner kombinerat med thaiiden i kroppen gör att jag inte kan sova på mornarna! Ha en bra lördg nu, njut av livet, ta vara på stunderna! PUSS

Kommentarer

Postat av: Elisabet :)

Publicerad 2014-02-01 09:58:42

Vad härligt det låter! Stort grattis till din nya lya. Önskar att det ska bli en bra plats som fylls med många härliga upplevelser och minnen!
Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela