Helena

Våga lev din dröm

vinterprat & gröna lund teatern

Publicerad 2014-02-05 12:40:16 i Vardagsbabbel,

Har laddat ner flera podveriationer av sommar och vinterpratare. Har lyssnat på Ola Salo och är nu inne på Hans Rosling, verkligen att rekomendera!! Salo är ju en riktig tänkare vilket jag inte hade någon aning om och Hans Rosling verkar ha haft världens coolaste jobb och erfarenheter. Sen har jag ElinKling att se fram emot någon annan promenad också, det är ju så perfekt när man ända ska ta sig någon stans, blir mycket promenerande hit och dit nu när det inte är cykelväder!
Just nu i mitt huvud snurrar tankar om att säga nej. Säga nej fast man egentligen vill säga ja, fast man borde säga nej, eller borde man säga ja? Jag har kommit fram till, och sagt nej. Vilket känns bra ibland, eller kanske om ett tag. Det är inte lätt det där med beslut.. 
Igår var jag med hela familjen Broström på Klas Hallberg på Gröna Lund Teatern. Det kan också verkligen rekomenderas. Han pratade om livsfrågor som jag tror är aktuella för många på ett enkelt humorisktiskt sätt. Kanske därför jag tänker extra mycket nu, jag vet inte. Det var i alla fall en mycket trevlig julklapp, och annorlunda från saker man varit på förut. Han är komiker och en väldig tänkare, om ni har möjlighet,köp biljetter och gå dit! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela