Helena

Våga lev din dröm

Lite bilder från de första dagarna

Publicerad 2016-01-05 22:18:00 i Resor, Vardagsbabbel,

Latinamerikas största kyrka - på torget Zocalo där jag bidde de första tre nätterna. Jag landade på nyårsafton vid 23 tiden och anlände till mitt hostel just när dessa maffiga kyrkklockor ringde (i 20 minuter då vid 12slaget)
En väldigt känd gammal sandsten bevarad från aztekerna - alltså sjukt gammal! Dag två var vi på det arkeologiska museet där bl.a. Den fanns. Sjukt mycket ballt sparat från Maya indianer, azteker och Olmeker och så ofantligt längesedan!! 
Blanche och Nicky - två nyfunna vänner från Australien och NZ som jag bor med nu denna vecka - så himla trevliga, himla tur jag hade som hittade dem! Här står det vid det stora torget i Zocalo med den gigantiska flaggan i bakgrunden.
En lyxfrulle som vi åt innan vi flyttade till vår lägenhet som ligger närmare skolan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela