Helena

Våga lev din dröm

Onsdag 6e Januari

Publicerad 2016-01-07 01:11:26 i Vardagsbabbel,

Hej Kompisar!

Idag är det mycket som blivit kirrat!! Min boendesituation är nu löst – HURRA – jag kommer att flytta till ett stort hus tillsammans med Lucile (min franska kompis) och några andra, ännu okända, människor som bor där. Två mexare och en annan fransk tjej hittills. Där kommer jag ha mitt eget rum och badrum, vi delar ett stort kök och det finns en utomhusterrass med solstolar och fina blommor. Betalade in deposition och skrev under imorse så flyttar vi in senast söndag! Tjoho vilken lättnad.

En annan grej som löst sig idag är mitt schema och vad jag ska läsa för kurser. Har varit lite orolig att det inte ska gå att få ihop till statsvetenskap för att alla kurser jag velat läsa verkar ha gått parallellt och krockat med varandra. Nu har jag dock haft möte med schemaläggaren och det ser ut att gå ihop! Kommer även läsa spanska (om Uppsala Universitet godkänner det – men de borde de ju göra) så kommer läsa 125 %, men det borde gå bra tycker jag! Annars får jag väl helt enkelt hoppa av något som blir för mycket. Det kommer dock bli ganska långa dagar, både måndag och torsdag kommer jag gå till 22! Haha, sjukt, men det känns som intressanta ämnen så är pepp på att ta tag i det. Kommer att läsa kurserna;

-       Regional Scenario of North America
-       International Organisations and Institutions
-       Regional Scenario of Asia
-       Geopolitics and Global Challenges
-       International Relations Theory
-       International Contracts
-       Spanish Language Course

Har gått ett år nu och läst kurser som jag tyckt varit lite halv-intressanta, så är riktigt taggad på att få ta tag i något som jag faktiskt tycker är roligt igen!

Något som däremot inte löst sig är vår lägenhet som vi bor i nu via air bnb, haha. Första dagen blev det stop i en av toaletterna och vi tänkte att vi nog ändå klarar oss på en toa. Dag två blev det stop i den andra också – då vare lite panik innan rörmokaren kom. Det visade sig att den ena var tvungen att bytas ut helt och inte kommer vara användbar alls och OBS inte vårt fel, haha, det var några gäster tidigare! Så nu har vi en toalett på fyra MEN idag gick även strömmen och har inte fungerat sedan imorse. Blir ganska snabbt komplicerat med telefoner som inte kan laddas och ett ofungerande WiFi. Så helt ärligt funderar vi på att flytta till våra långvariga bonden lite tidigare än söndag, även om det är kul att bo med varandra för detta är ju inte hållbart i längden. Men känns ändå som bagateller detta!

Ikväll är det ett tredje Welcome party! Haha, de verkar inte få nog med välkomnanden av utbytesstudenterna, vilket ju iof inte är tråkigt! Får passa på innan allt plugg drar igång! Ciao bellas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela