Helena

Våga lev din dröm

Tisdag 5 januari

Publicerad 2016-01-05 15:38:30 i Vardagsbabbel,

Nu har jag haft min första dag på universitetet, Tecnologico de Monterrey, eller första introdag i alla fall. Vi kommer ha en vecka av intro för tid att lära sig hitta, skriva in sig skaffa student ID osv. Väldigt skönt måste jag säga, så skönt att hinna landa lite innan plugget drar igång. Landa är ju också det jag försöker göra i och med febrilt letande efter bostad. Just nu bor jag i en vecka med tre supertrevliga tjejer, men det varar bara fram tills på söndag. Igår var vi runt efter skolan och tittade på två olika alternativ och idag letar vi vidare. Så det är en liten stress jag bär på känner jag, men jag hoppas det löser sig snart! Vill gärna bo med spansktalande och så nära skolan som möjligt då det annars kan ta timmar att ta sig genom rusningstrafiken i denna stad tydligen. Men ja, det borde lösa sig!
 
Annars är det bara good feelings faktiskt. En fortsatt bra magkänsla har jag och idag får jag lite tid att stanna upp och vara själv vilket jag inte varit sedan min första förmiddag. Det kan nog vara nyttigt. De andra ska nämligen göra ett spanskatest, men eftersom jag redan vet att jag ska vara i basic 1 gruppen efter ett test på nätet så blir jag ledig. Så ska hinna med lite praktiskt och bara slappa. Det är iktigt soligt idag (igår mer måln och en skvätt regn) så ska nog njuta lite av det också! 
 
Ciao bellas, vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela