Helena

Våga lev din dröm

Viva la vida - mexican style

Publicerad 2016-01-02 04:13:00 i Resor,

Hej kära vänner, här kommer en liten MX update.

Nu befinner jag mig på andra sidan Atlanten, på ett mycket charmigt hostel i en av världens största städer. Ungefär 25 miljoner människor trängs här, på Mexico citys gator, men idag var staden ganska sovande p.g.a. det nya året, men det var skönt med en liten mjukstart såhär på storstadslivet.

Jag hade en härlig glad upptäcks-känsla i kroppen när jag vaknade, "det är ju jättespännande att göra något för första gången". Var lite orolig att jag skulle känna mig ensam och vilsen såhär på år 2016 första dag, men det kändes bara coolt. Jag pratade med min familj på skype och berättade att jag överlevt alla flygresor och taxifärden mitt i natten, åt frukost och skrev ner saker jag ville göra. Åt lite sura rosa skumbananer, lyssnade på peppig musik, läste på i min turistiga Mexico-bok och tog mig ut på upptäcksfärd. Råkade gå åt fel håll flera gånger, men så skönt när det inte gör något, inga tider finns att passa. Hade på mig 50 i solkräm och min julklappskeps och kände mig ball.

Vid lunchtid träffade jag Nicky och Blanche - två andra studenter från Australien och NZ, vi har bara hörts via fb innan men ska hyra air bnb från den 3e tillsammans! De var verkligen jättetrevliga och känns så skönt att ha några att hänga med (även om det är tufft att vara själv). Jag har ätit avocado både till lunch och middag i olika former, (soppa och risotto) så himla gott! (Kanske ett nytt nyårslöfte - äta avocado VARJE DAG?!) Imorgon ska vi ta oss med tunnelbanan till en stor park och gå på museum! Nu ser jag så mycket fram emot sängen! Stor kram till er alla där hemma, ta hand om er och Gott Nytt År!

Kommentarer

Postat av: Elisabet :)

Publicerad 2016-01-02 09:54:10

Härligt med ett livstecken! Stor kram till dig och så önskar jag dig förstås ett riktigt Gott Nytt År!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela